2014. október 8., szerda

Rakott krumpli

... ahogy én szeretem és készítem:)
Rakott krumpli
Fél kiló krumplit megpucolok és vékony (2-3 mm) karikákra vágom és sós vízben felteszem főzni. Forrástól számítva 10 percig főzőm, akkor még a közepe roppanós marad. 3 tojást keményre főzöm (kb. 10 perc), majd tojásszeletelővel felkarikázom. 3 evőkanál tejfölt 2 evőkanál joghurttal összekeverek, majd megsózom, megborsozom. Annyi sót adok hozzá, hogy enyhén sós íze legyen a tejfölös keveréknek. 2 szelet bacon felcsíkozok és 5 dkg sajtot lereszelek. Előkészítem a nagyon vékonyra szelt parasztkolbászt, amit az egyik boltban már így meg tudtam venni. 
Ez idő alatt a krumpli is megfőtt, amit leszűrök. Kerámia edény vagy tepsit olivaolajjal kikenek és jöhet az alapanyagok rézegezése. 
Első réteg a krumpli egy harmada, szeletel parasztkolbász, tojáskarikák, és ezt meglocsolom a joghurtos-tejfölös keverék harmadával. Második rétegnél az előzött megismétlem, vagyis a krumpli következő egy harmada, szeletel parasztkolbász, tojáskarikák, és ezt meglocsolom a joghurtos-tejfölös keverék következő harmadával. Az utolsó rétegként a megmaradt krumplival beterítem. Rászórom a szeletelt bacont, a reszelt sajtot, ráöntöm a maradék joghurtos-tejfölös keveréket és meglocsolom kevés olivaolajjal. 
180 fokon 40-45 perc alatt készre sütöm. 
Rakott krumpli
Rakott krumpli

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése